Intrebari frecvente
Intrebari frecvente
1 mai 2024 Niciun comentariu la Intrebari frecventeVreau un contract de furnizare, însă spațiul nu este racordat la sistemul de distribuție.
Dacă nu ești încă racordat la reƫeaua de gaz sau electricitate trebuie să te adresezi mai întâi distribuitorului din zona ta. În cazul în care nu știi care este acesta, poți consulta lista disponibilă pe www.anre.ro.
- Ce este factura de regularizare?
Este factura emisă în baza indexului citit de către operatorul de distribuție.
- Cât de des se realizează regularizarea?
Regularizarea se realizează de fiecare dată când operatorul de distribuție citește indexul, iar perioada regularizată este cea cuprinsă între două citiri consecutive ale indexului de către operatorul de distribuție. În prima factură emisă după citirea indexului se află consumul regularizat și dacă acesta este mai mare decât consumul estimat, diferența trebuie achitată de client. În cazul în care consumul regularizat este mai mic decât consumul estimat și suma plătită în plus depășește 100 lei, furnizorul va restitui clientului această sumă conform prevederilor legale și contractuale.
- Ce conține factura de regularizare a consumului?
În factura de regularizare a consumului vei regăsi informații cu privire la consumul citit de operatorul de distribuție, diferența dintre consumul efectiv înregistrat (citit) și consumul estimat din convenția de consum, facturat pentru perioada în care nu ai trimis indexul autocitit.
Astfel, modul de calcul pentru consumul regularizat este următorul:
Gaze naturale: Consum [mc] = index nou citit [mc] – index vechi citit [mc]
Energie electrică: Consum [kWh] = index nou citit [kWh] – index vechi citit [kWh]
- Denumirea companiei s-a modificat. Cum actualizez informațiile din contractul de energie?
Este important să păstrăm datele actualizate și să ne anunți de fiecare dată când intervin modificări pe acestea. Astfel, te putem identifica rapid când vei avea nevoie de informații despre contract, iar toate documentele și informările importate vor ajunge în timp util, la persoana potrivită.
Dacă denumirea companiei a fost modificată, te rugăm să ne scrii office@nexted.ro subiectul Actualizare date personale/date de contact. Nu uita să atașezi dovada modificării denumirii companiei.
- Am trimis o solicitare. În cât timp mi se va răspunde?
Termenul de răspuns poate fi influențat de mai mulți factori printre care complexitatea solicitării sau implicarea unor altor părți precum distribuitori, furnizori, prestatori de servicii etc. în rezolvarea solicitării.
Cu toate acestea, există un termen maxim pentru primirea unui răspuns, conform standardului de performanță pentru furnizarea energiei.
- Solicitări oferte: 5 zile lucrătoare pentru solicitările de ofertă gaze naturale și 15 zile lucrătoare pentru solicitările de ofertă energie electrică.
- Solicitări contracte: 5 zile lucrătoare de la comunicarea tuturor informațiilor și documentelor necesare.
- Solicitări facturi: 5 zile lucrătoare pentru cazurile în care nu este necesar suport din partea distribuitorului.
- Solicitări plăți: 20 de zile lucrătoare.
- Solicitări servicii tehnice: 20 de zile lucrătoare pentru solicitări referitoare la oferte, contracte, prestarea serviciilor, informații generale sau facturarea serviciilor tehnice.
Informațiile referitoare la toate termenele de răspuns prevăzute de legislația în vigoare pot fi regăsite în secțiunea dedicată informațiilor legislative.
- Vreau să se verifice metrologic echipamentul de măsurare a consumului de gaze naturale (contorul). Este necesar să achit vreo taxă?
Serviciul de înlocuire și verificare a mijlocului de măsurare a gazelor naturale este prestat de către operatorul sistemului de distribuție. Next Energy Distribution, în calitate de furnizor de gaze naturale, va transmite solicitarea ta distribuitorului, urmând să revenim către tine cu răspunsul operatorului.
În situația în care rezultatul verificării echipamentului de măsurare a consumului de gaze naturale este:
- Declarat „admis” (acesta corespunde normelor tehnice de funcționare, înregistrând corect consumul de gaze naturale), va fi necesar să achiți taxele aferente acestui serviciu, percepute de către distribuitorul din zona ta.
- Declarat „respins” (acesta nu corespunde normelor tehnice de funcționare, nu înregistrează corect consumul de gaze naturale) cheltuielile aferente înlocuirii şi verificării sistemului/mijlocului de măsurare a gazelor naturale vor fi suportate de distribuitor/cel care exploatează sistemul/mijlocul de măsurare a gazelor naturale.